صفر و یک

از مبتدی تا پیشرفته یاد بگیرید...

معرفی Snagit

پنجشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۲، ۰۹:۴۰ ب.ظ

برای دیدن این موضوع به ادامه مطلب بروید

 

مقدمه
چند رسانه ای ها و ساخت نرم افزار های آموزشی، امروزه بخش وسیعی از آموزش های الکترونیکی رو به خودش اختصاص داده که در این میان، یکی از روش های کار آمد توی ساخت اونها، گرفتن عکس و فیلم از صفحه نمایش هست که به این عمل Capture و به روش شبیه سازی محیط های نرم افزاری Simulation گفته میشه.امروزه نرم افزارای مختلفی عملیات Capturing از محیط های نرم افزاری انجام میدند که از مهم ترین اونها میشه به نرم افزار هایی مثل SnagIt, Camtasia, Captivate اشاره کرد.که بهترین آنان نرم افزار SnagIt است که چهارمین نرم افزار خوب دنیاست و ما به توضیح آن می پردازیم.
SnagIt

این نرم افزار قدرتمند برای عکسبرداری و فیلم برداری از محیط ویندوز درست شده است.شاید شما با خود فکر کردید که ما چرا از نرم افزار موجود در ویندوز یعنی Snipping استفاده نمی کنیم.دلیل برتری SnagIt این است که:
1- حجم کم این نرم افزار
2- تنها SnagIt میتواند از محیط ویندوز فیلم برداری کند
3- عکس ها و فیلم هایی که می گیرد از وضوح بالایی برخوردارند
4- Editor بسیار خوبی دارد
5- از مدل های مختلف میشود از صفحه ویندوز عکس برداری یا فیلم برداری کرد(region&.. )
6- امکان ذخیره ی تصاویر با فرمت های GIF JPG BMP PNG TIF SWF 
7- امکان ذخیره سازی فیلم ها با فرمت های PPT AVI MPG MPEG SWF WMV
8- امکان استفاده از فایلهای برنامه ی Camtasia Studio
9- امکان ذخیره ی عکس ها با فرمت PDF
10- کاملا سازگار با Microsoft Office , IE7
11- سازگاری با تمام ویندوز ها و نسخه های 32 و 64 بیتی
12- شما همیشه این نرم افزار را در بالای صفحه ویندوز خود دارید
13- کلید میانبر این نرم افزار print screen موجود در کیبور هست

شرکت تولید کننده SnagIt

SnagIt نام محصولی از شرکت معروف Techsmith است.این شرکت شاید بسیار کوچکتر و از لحاظ معروفیت پایین تر از شرکت مایکروسافت است ولی توانسته چهارمین نرم افزار خوب دنیا را بعد از Word و power point و excel منتشر کند.


کارایی های SnagIt

کارایی این نرم افزار بسیار زیاد است.مثلا شما میخواهید آموزش نصب یک نرم افزار یا دستکاری تنظیمات ویندوز را به دوستتان آموزش دهید.با این نرم افزار می توانید هم به صورت عکس و هم فیلم و صدای خودتان به صورت کامل آموزش دهید.


آشنایی با حالت های مختلف Capture در SnagIt

اصلی ترین وظیفه نرم افزار SnagIt گرفت عکس و فیلم از صفحه نمایش هست. علاوه بر این، نرم افزار میتونه متن رو هم از تصویر جدا کنه و تصاویر موجود در یه تصویر وب رو Capture کنه، بنابر این برای استفاده از این حالات و امکانات، کافیه روش مورد نظر رو انتخاب کرده و بعد اقدام به Capture کنید.
1- حالت Image Capture: اصلی ترین کاربرد نرم افزار SnagIt رو میشه گرفتن عکس از صفحه نمایش دونست. توی این حالت نرم افزار قادره به روش های مختلفی از محیط های نرم افزاری تصویر تهیه کنه.
2- حالت Text Capture: توی این حالت SnagIt کلیه متن های موجود توی یه تصویر رو تشخیص داده و اونها رو توی قالب یک فایل متنی قابل ویرایش در اختیار شما قرار میده، بنابر این میشه متون موجود در تصاویر رو بعد از جداسازی در قالب یه فایل TXT ذخیره کرد.
نکته: نرم افزار SnagIt قابلیت شناسایی فونت های فارسی رو نداره و اونها رو پشتیبانی نمیکنه، بنابر این با استفاده از نرم افزار SnagIt تنها میشه متن های لاتین رو از تصویر جدا کرده و به فرمت متن تبدیل کرد.
3- حالت Video Capture: این حالت درست مثل اینه که شما با یه دوربین فیلمبرداری، از وقایع اتفاق افتاده توی صفحه نمایش خودتون، فیلم تهیه کنید. از این روش برای شبیه سازی محیط های نرم افزاری در ساخت چند رسانه ای های آموزشی استفاده میشه.
4- حالت Web Capture: توی این حالت با وارد کردن نشانی سایت مورد نظر، میشه تصاویر اون سایت رو Capture کرد.

............................................................................................................................................................


scrolling window: دراین قسمت اگر بر اثر زیاد بودن متن و پوشه و فایل و.... با برای دیدن همه مطالب از غلطک موس استفاده کنیم این گزینه این امکان را فراهم می کند  که از تمام صفحه عکس بندازید

clipboard: این گزینه مثل print screen است که بعد از گرفتن عکس شما میتوانید با زدن تیک و بعد پیست در جای دیگر آن عکس را کپی و پیست کنید.مثل کار کپی کردن است

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۲۸
علیرضا حیدرخانی

snagit

آموزش اسنگیت

آموزش snagit

نظرات  (۱)

۱۴ دی ۹۲ ، ۱۶:۴۹ علی رحمانی
واقعا جالب بود.نمی دونستم
پاسخ:
بله ما این موضوع را توی مدرسه یاد گرفتیم و این مقاله رو خودم نوشتم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">